Populatiemanagement en nieuwe technologie in de moderne diabeteszorg: over het waarom en hoe van CloudCare

Samenvatting

De snelle technologische ontwikkelingen in de diabeteszorg zorgen voor betere uitkomsten, maar ook voor een toename van dataverkeer tussen patiënt en zorgverleners. De noodzaak voor die verbetering van uitkomsten wordt beschreven. De stappen die daartoe zijn gezet en die nog kunnen worden gezet, zijn aan de inzet van deze technologie verbonden. Daarbij moet en kan ook de diabeteszorg worden veranderd, waardoor er op nieuwe wijze continuïteit in contacten en coaching komt en traditionele zorg (3-4 x per jaar een consult) verandert naar nieuwe virtuele en automatische vormen. Daarvoor is een verandering nodig: in plaats van dat elk contact vanuit één patiënt of behandelaar wordt gestart, wordt op basis van de glucosedata populatiemanagement van diabetes verricht. Daarbij wordt op basis van zorggegevens een (continue) triage verricht en wordt direct persoonsgerichte zorg aangeboden aan mensen die problemen ervaren of risico hebben op problemen. De combinatie van diabetestechnologie en populatiemanagementmethoden wordt aan de hand van het ontwikkelde CloudCare-systeem toegelicht.

Bekijk het originele bericht

Wellicht vindt u dit ook interessant

Meld u aan voor de maandelijkse nieuwsbrief

Patiëntvoorbeelden m.b.t. vergoeding

Voeg je koptekst hier toe

Vergoeding diabetesmiddelen

Apothekersinstructies:

Er zijn 2 soorten terugbetalingsregelingen:
* TBR: patiënt declareert online of per post of de apotheker declareert namens de patiënt online
** HEVO-Consult: patiënt betaalt kosten eerst zelf en stuurt declaratie naar HEVO-Consult